2014. júl 05.

Karfiolos ropogós

írta: Dórána
Karfiolos ropogós

p7050026_1404586347.JPG_1984x1488

Kicsit csendben voltam az elmúlt két hétben, mert nagyon keveset voltam itthon. Ha konkrét akarok lenni csak 2 napot, így nem igen volt alkalmam főzni, és a receptet megosztani. Már nagyon vártam, hogy újra a konyhámban tevékenykedhessek, szerencsére ennek ma eljött az ideje. Most megmutatom, mi volt a mai vacsorám. Ez saját recept. Nagyon tetszett!

Hozzávalók 20 db-hoz:

200 g köles

1 sárgarépa

1 újhagyma

8 karfiolrózsa

só, házi ételízesítő

zabpehelyliszt a forgatáshoz.

Elkészítés:

a kölest kétszeres mennyiségű vízben megfőzöm. Bögrében mértem ki a 200 g-ot, így könnyű volt a dupla adag vizet kiszámolni hozzá. A karfiolrózsákat egy másik edényben puhára főzöm. Közben a sárgarépámat megtisztítom és kislyukú reszelőn lereszelem. Az újhagymát megmosom és felkarikázom. Ha megfőtt a karfiol, leöntöm a vizet és félreteszem. Amikor a köles kész, megsózom és legalább 3 tk házi ételízesítőt teszek bele, jól összekeverem és 5 percre félreteszem. Erre azért van szükség, mert még puhul, sűrűsödik ez az idő alatt. A pihentetés után belekeverem a karfiolt és botmixerrel összeturmixolom, majd ha kész, hozzákeverem a répát és a hagymát. Ha már kézmelegre hűlt, vizes kézzel golyókat formázok, a tenyeremben kicsit lelapítomőket, zabpehelylisztben megforgatom és extra szűz olíva olajon mindkét oldalukat megsütöm. Kész is. Én ma friss zöldségekkel ettem. Jó étvágyat hozzá!

Szólj hozzá