2014. jún 15.

Rakott krumpli kicsit másként!

írta: Dórána
Rakott krumpli kicsit másként!

10253931_658263997577440_4576664533679491931_n_1402843244.jpg_960x720

Megvallom, sosem voltam nagy rajongója a rakott krumplinak. Szerintem sok vele a macera, mire mindent megfőzöl, szeletelsz, és nem is olyan nagy különlegesség. Ha nem teszel bele elég tejfölt, még száraz is. Azért megpróbálkoztam egy olyan újítással, ami belefér a diétámba, és meglepő módon nagyon élveztem,mert zaftos, omlós ételt kaptam. Eszembe sem jutottak a hagyományos változat hibái.

Hozzávalók:

5-6 közepes krumpli

2 fej vöröshagyma

2-3 gerezd fokhagyma

2 paradicsom

1 kápia vagy pritamin paprika

1 zsenge cukkini

1 zsenge padlizsán

só, bors, házi vegeta, őrölt édes paprika, majoranna.

Elkészítés:

A hagymákból a paprikával és paradicsomokkal zaftos lecsót készítek. A cukkinit, a padlizsánt félcenti vastag karikákra vágom és besózom. A krumplit hámozom, karikázom és sós vízben félpuhára főzöm. Ha kész a krumpli, a lecsómat egy tűzálló edény aljába terítem, rárétegezek egy sor krumplit, hogy az egészet befedje. A cukkini és padlizsán levét lecsepegtetem, és egy rétegben ráhalmozom a cukkinit  a krumplira, fűszerezem sóval, borssal. Ráteszem a következő réteg krumplit, majd erre mehet a padlizsán. Ezt a sort is fűszerezem, sóval, borssal. A legfelső rétegem ismét krumpli lesz, amit sózok, borsozok, megszórok házi vegetával, kevés paprikával és majoránnával, majd kevés extra szűz olíva olajat locsolok rá. Előmelegített sütőben addig sütöm, míg a padlizsán villával átszúrható, tehát megpuhult. Akár fedővel le is lehet fedni az elején, hogy gyorsabban puhuljon. Jó étvágyat hozzá.

Húsimádók kiegészíthetik akár csirkemell csíkokkal, vagy kolbásszal is. Számomra így is teljes volt!

 

Szólj hozzá

Candida-diéta Tej és tojásmentes