2014. dec 31.

Mézeskalács

írta: Dórána
Mézeskalács

Karácsonyra készülve sütögettem. Készítettem mézeskalácsot, szaloncukor helyett bonbont, mézes csillagokat, beigli helyett almás-diós töltött rudakat. Most megosztom veletek a mézeskalács receptjét. Nekünk nagyon bevállt, gyorsan elfogyott.cam00745.jpg

A díszítéssel nem bíbelődtem, nem volt rá időm. talán a következő adagnál. Törekszem a könnyen és gyorsan elkészíthető nassolni valókra. :)

Hozzávalók:

20 dkg kókuszzsír

4 dl méz

2 doboz cocomas

2 ek fahéj

2 ek gyömbér (kihagytam, mert épp nem volt itthon)

1 mk szegfűszeg (csillagánizs is jó)

csipetnyi szegfűbors

csipetnyi kardamom

1 kg liszt (teljes kiőrlésű tönköly, zab, lehet vegyesen vagy úgy is, hogy csak az egyiket használjuk)

2 ek szódabikarbóna

Elkészítés:

A kókuszzsírt megolvasztom és a mézzel simára keverem,majd hozzáadom a fűszereket és azokkal is egyneműre keverem. Hozzáadom a cocomast és türelmesen összedolgozom, hogy elvegyüljenek egymással. Kimérem a lisztet, hozzáadom a szódabikarbónát, elkeverem, majd a tejszínes keverékemmel összedolgozom. Ha kész, hűtőbe teszem egy éjszakára. (Keményre hűl, ne lepődjön meg senki. Kanállal ki lehet szedni, és a kéz melegétől formázhatóvá puhul a tészta.) Másnap kis adagokban két sütőpapír között kb ujjnyi vastagra nyújtom, szaggatom és sütőpapírral bélelt tepsiben, előmelegített sütőben kisütöm. Én elsőre fél adagot csináltam, abból is lett 3 tepsi mézeskalács. Kicsit dagad sülés közben, ezért hagyni kell a formák között távolságot. A massza lefagyasztható, ha nem akarnátok egyszerre felhasználni, ebben az esetben a hűtőbe csak annyit tegyetek, amennyit másnap meg akartok sütni.

cam00746.jpg

Candida diétába csak a szigorú szakasz után illeszthető be a méz miatt.

Jó étvágyat hozzá!

Szólj hozzá

Édesség Candida-diéta Tej és tojásmentes Tönköly Cukor és lisztmentes