2014. nov 05.

Sütőtökös-fahéjas muffin

írta: Dórána
Sütőtökös-fahéjas muffin

Itt asz ősz és ezzel együtt a sütőtök szezonja. Gyerekkorom óta szeretem a sütőtököt. Otthon csak egyszerűen tepsibe tettük és megsütöttük. Ha nem volt elég édes, nagyanyám meghintette cukorral, ez sülés közben rákaramellizálódott. Imádtuk. Aztán mikor saját konyhát kezdtem vezetni, sokáig kikerült a menüből. Néhány éve újra felfedeztem, de én már nem cukroztam. Sajnos én sem készítettem belőle egészen ez évig semmi mást, mint a gyerekorromból ismert tepsiben sült változatot. Idén felfedeztem, hogy milyen sokféle a felhasználások lehetősége. Ma muffinba tettem. Nagyon finom lett.

CAM00673.jpg

Hozzávalók 11 darabhoz:

250 gr sütőtök

80 ml olíva olaj

15 dkg liszt ( 80 gr kölesliszt, 70 gr szezámmagliszt)

12 dkg eritrit

1 púpos kk fahéj

1 kk szódabikarbóna

1 ek útifűmaghéj

1 dl víz

csipet só

A tököt megtisztítom és megsütöm, majd villával pürésítem. Ha már langyos, hozzáadom az olajat, az útifűmaghéjat és kézi habverő segítségével homogénre dolgozom. A liszteket kimérem, összekeverem a szódabikarbónával, fahéjjal és a sóval, majd hozzákeverem a sütőtököt. Beleöntöm a vizet és csomómentesre keverem. A masszát a formákba töltöm és előmelegített sütőben kb 30 perc alatt készre sütöm. Tűpróbával ellenőrzöm az állapotát. 

CAM00675.jpg

Jó étvágyat hozzá!

Szólj hozzá

Édesség Candida-diéta Tej és tojásmentes Cukor és lisztmentes