2015. jún 23.

Ratatouille, azaz Francia lecsó

írta: Dórána
Ratatouille, azaz Francia lecsó

Itt a lecsó ideje, van paprika, cukkini, hagyma, paradicsom, hát nem is kellett nekem több, hogy elkészítsem ezt a remek húsmentes ételt. Egy hónapja nem ettem húst! És nem hiányzik. Nem határoztam el magam, hogy soha többet nem eszem, egyszerűen most a szervezetem/testem vágyaira hallgatok. Hát ebben az ételben sincs hús.

dsc_0160.JPG

Ami viszont van benne:

1 nagyobb cukkini - Föld elem, hűtő

1 vöröshagyma - Fém elem, melegítő

1 kaliforniai paprika - Föld elem, hűtő

1 paprika - Föld elem, hűtő

2 paradicsom - Fa elem, hűtő

2 gerezd zúzott fokhagyma - Fém elem, melegítő

só - Víz elem, hideg

bors - Fém elem, forró

extra szűz olíva olaj

Köretnek sült barna rizs készült, ehhez kellett:

1 bögre barna rizs - Fém elem, hűtő

1 szál újhagyma - Fém elem, melegítő

só - Víz elem, hideg

dsc_0161.JPG

Elkészítés:

A rizst megmosom, majd szárazon egy serpenyőben megpirítom (ettől mindjárt melegítő hatása lesz). Átöntöm egy tűzálló tálba (én jénait szoktam használni erre a célra, mert fedele is van, ez pedig kell), felöntöm két és fél bögre vízzel, megsózom és lefedve előmelegített sütőbe teszem. Addig sütöm így, míg a leve elfő. Ekkor villával fellazítom és fedő nélkül még sütöm 5-10 percig. Pontos sütési időt azért nem tudok írni, mert sosem mértem még, és mert mindenkinek más a sütője. Nézegessétek, ez a trükkje. (Nálam 1 óránál biztos tovább sül, viszont ennél finomabb rizs nincs, magában is bármikor megeszem.) Ha elkészült, összeforgatom a megtisztított, felkarikázott újhagymával és félreteszem.

Amíg a rizs sül:

a cukkinit megmosom, végeit levágom, hámozatlanul vékonyan felkarikázom, besózom és 30 percre félreteszem. A hagymákat megtisztítom. A vöröshagymát apróra vágom, a paprikákat feldarabolom. A paradicsomot meghámozom. A cukkinit lecsepegtetem és papírtörlőre teszem. A vöröshagymát a felforrósított olajon átfuttatom, és a paradicsom kivételével minden többi zöldséget hozzáadok. 10 percig párolom őket, ekkor hozzáadom a paradicsomokat és a fűszereket és fedő alatt puhára párolom az egészet. Mikor elkészült a rizsre szedve tálalom.

dsc_0162.JPG

A zöldségek gazdagíthatók padlizsánnal és még többféle paprikával. Készülhet csípősre is, ha valaki úgy szereti. Mindenkinek jó étvágyat kívánok hozzá!

Szólj hozzá

vegán Candida-diéta 5 elemes