2015. máj 10.

Mézes csirke párolt káposztával, sült zöldségekkel

írta: Dórána
Mézes csirke párolt káposztával, sült zöldségekkel

Bevezetésként néhány gondolat a káposzta jó tulajdonságairól:

A káposzta (összes "rokonával" együtt!) nagyon gazdag vitaminokban, különösen C-vitaminban (100 g káposztában 40 mg C-vitamin van), de K- és B1-, valaminban, E-vitaminban is. A zöld levelekben sok béta-karotin van, amely antioxidáns, a légúti daganatos megbetegedések ellen védő hatása van és segíti a látást is. Gazdag élelmi rostokban, az ásványi anyagok közül pedig a kalcium mennyisége kiemelkedő és a vasé is jelentős.

Ezek ellenére szerintem egy elhanyagolt táplálék. Ezzel a recepttel szeretnék kedvet csinálni a fogyasztásához. 

dsc_0117.JPG

 

Hozzávalók 2 főre:

2 egész csirkecomb, bőrével

fél fej fehér káposzta

4 sárgarépa

1 nagy, vagy 2 kisebb batáta

só, méz, fehérborecet, bors, extra szűz olíva olaj, fahéj

1 kis darab reszelt gyömbér

1 vöröshagyma

dsc_0118.JPG

Elkészítés:

A combokat megmostam és alaposan besóztam. A vastagabb részeknél kicsit be is vágtam a húst, beledörzsöltem a sót. A bőre alatt is besóztam, majd félretettem. A káposztának eltávolítottam a külső leveleit, majd félbevágtam. Az egyik felét félretettem (ebből káposztás "lepényt" sütöttem), a másik felét még egyszer félbe vágtam, majd vékonyan felcsíkoztam. A hagymát megtisztítottam, majd ezt is felcsíkoztam. Egy lábosba felhevítettem az olajat és megdinszteltem benne a hagymát. Mikor üvegessé vált, hozzáadtam a káposztát, a gyömbért és alaposan összekevertem a hagymával. Hozzáadtam 2 evőkanál borecetet és 2 dl vizet. megsóztam, megborsoztam, belekevertem 1 tk fahéjat és kis lángon, fedő alatt 40 perc alatt puhára pároltam. Amikor megpuhult, a fedőt levettem és a levét elpárologtattam. Ha párolás közben elfőné a levet, a vizet lehet pótolni. Miután a tűzről levettem hozzákevertem 1 ek mézet. Nyugodtan lehet kóstolni és ízlés szerint még édesíteni. Fontos, hogy a mézzel már ne főzzük, mert akkor "elfő" a méz jótékony hatása. Fogtam a combokat és a bőr alá annyi káposztát töltöttem, amennyi belefért. A megtöltött combokat kiolajozott tepsibe tettem. A káposzta párolása közben megpucoltam a batátát és a répákat. A batátát négybe vágtam, a répákat nem daraboltam. A megtisztított zöldségeket a combok mellé a tepsibe raktam, picit megsóztam őket. Alufóliával lefedtem a tepsit és előmelegített sütőben így sütöttem 50 percet. Nekem eddigre megpuhult a hús, sőt kezdett pirulni a teteje. ekkor levettem a fóliát és a tepsit még visszatettem, hogy a hús piruljon 10 percet. Utána kivettem és 2 tk mézet csorgattam a combokra. Újabb 10-15 perc sütés következett. Ropogós lett tőle a bőr. És készen van. A megmaradt káposztával tálaltam.

dsc_0119.JPG

dsc_0120.JPG

Illatos, ízletes ebéd kerekedett belőle. Szemet gyönyörködtető látvány volt! Jó étvágyat! Candida diétába a szigorú szakasz után lehet beilleszteni, vagy a mézet ki kell hagyni!

Szólj hozzá

Candida-diéta