2014. jún 18.

Indiai zaftos csirke, karfiollal, főtt barna rizzsel.

írta: Dórána
Indiai zaftos csirke, karfiollal, főtt barna rizzsel.

cam00270_1403115786.jpg_480x640

Megmutatom, hogy időnként én is eszem húst. Ez az egyik változat, amit elkészítettem. Nekem nagyon ízlett, de a kóstoló csapatomat meglehetősen megosztotta. Mindenki finomnak ítélte, de volt, aki azt mondta, számára picit fura az ízvilág. Ezt megértem, ugyanis fahéj is került a fűszerek közé, amit bevallok, eddig nem a sós ételek ízesítésére használtam. De nekem tetszett. Próbáljátok ki és döntsétek el magatok, hogy mit gondoltok róla.

Hozzávalók (2 adaghoz):

200 g csirkemellfilé

1 fej vöröshagyma

1 gerezd zúzott fokhagyma

1 citrom leve

1 doboz Cocomas

4 tk a következőkből: kurkuma, őrölt kardamom, őrölt koriander, őrölt fahéj, 

só ízlés szerint

1 bögre barnarizs

karfiolrózsa, amennyit megennénk

kókuszzsír.

Elkészítés:

A barna rizst kétszeres mennyiségű sós vízben, fedő alatt 40-50 perc alatt puhára főzöm, majd a gázt elzárva a fedőt rajtahagyva duzzasztom még.

A csirkemellet felcsíkozom/kockázom, ahogy tetszik, és fél órát a citromlében pihentetem. A hagymát apróra vágom és a zúzott fokhagymával 3-4 ek kókuszzsíron megdinsztelem. A lángot visszatekerem és hozzáadok a só kivételével az összes fűszer féléből 2-2 teáskanálnyit, arra vigyázva, hogy ne égjen meg. Addig sütöm így a hagymát, amíg a fűszerek illata kezd kiérződni (kb. 5 perc, lehet picit több). Ha már finom illatos és puha a hagymám, hozzáadom a csirkemellet a citromlével együtt, még mindig kis lángon addig kavargatom, amíg a hús kifehéredik, átsül. Ekkor felöntöm a Cocomas-szal, sózom és még 10-15 percig főzöm, ennyi idő alatt szépen besűrűsödik. Ha kész, félreteszem.

Egy edényben felolvasztok 3 kanál kókuszzsírt (ha sok a karfiolom lehet több), erre ugyanazokat a fűszereket és ugyanolyan arányban teszem, mint a húshoz használtam, szintén a só kivételével, majd átsütöm jó illatosra az egészet. Hozzáadom a karfiolokat és úgy összeforgatom, hogy a fűszer mindenhol befedje. Öntök alá 1 dl vizet, fedővel lefedem és puhára párolom őket. Mire megpuhul, a víz is elpárolog, a fűszer viszont megmarad. Együtt tálalom és fogyasztom. 

A karfiol önálló ételként is fogyasztható, ugyanúgy, mint nélküle a rizs és a hús. Jó étvágyat!

Szólj hozzá

Candida-diéta Tej és tojásmentes