2014. jún 25.

Zöldséges rakott rizstészta.

írta: Dórána
Zöldséges rakott rizstészta.

cam00287_1403724925.jpg_640x480

Ismét egy saját receptet mutatok nektek. Vágytam egy tésztás ételre, hát elgondolkodtam, mit is hozhatnék össze. Szerettem a hagyományos táplálkozásom során a rakott tésztát, ezért gondoltam alkotok egyet, ami beilleszthető a diétámba. Ez lett belőle!

Hozzávalók:

1 csomag (370g) rizstészta

1 cukkini

1 fej vöröshagyma

2 gerezd fokhagyma

1 paradicsom

1 sárga paprika

1 pirospaprika

10 dkg feta sajt

1 doboz (200ml) rizstejszín

50 g kókuszzsír+ 3 ek

2 ek rizsliszt

2 dl növényi tej (nálam rizstej)

só, bors, koriander, majoránna

Elkészítés:

A rizstésztához dupla mennyiségű vizet forralok. Ha felforrt, lezárom, beleteszem a tésztát és 10-15 percig hagyom állni a vízben. Ez idő alatt szépen megpuhul. Lehet kóstolni, ki mennyire puha tésztát szeretne, annyi ideig hagyja a vízben. Ha megfelelő állagú, leszűröm és félre teszem.

3 ek kókuszzsírt egy edényben felolvasztok, hozzáadom az apróra vágott hagymát és fokhagymát, és kevés víz hozzáadásával megdinsztelem. A cukkinit csíkokra vágom, a paprikákat szintén. A hagymához adom a cukkinit, és tovább sütöm. Ha kicsit puhult már, hozzáadom a paprikákat és tovább sütöm. Ha már a paprikáim is puhulni kezdenek, a feta felét (5dkg) hozzátördelem a zöldségekhez, addig sütöm,míg a sajt megolvad. Megsózom, óvatosan, mivel a feta is sós, megszórom 1 tk korianderrel és 1 tk majoránnával, majd ráöntöm a rizstejszínt. Jól összekeverem az egészet, és kb 15 percig főzöm kis lángon. ennyi idő kell ahhoz, hogy szépen besűrűsödjön a szaft. Közben egy kisebb edényben megolvasztom az 50 g kókuszzsírt, hozzáadom a 2 ek rizslisztet, csomó mentesre keverem, és mielőtt megbarnulna felöntöm meleg tejjel. Sűrűre főzöm. Ha mindennel elkészültem, lezárom a gázt. Fogok egy magas falú jénait, az alját kikenem egy kevés kókuszzsírral. csak éppen hogy. Beleterítem a tészta felét, erre ráöntöm a zöldséges szószomat. Jöhet rá a tészta másik fele, ennek tetejére terítem a tejes mártásomat. Beterítem paradicsomkarikákkal, megsózom, borsozom,és ráreszelem a maradék feta sajtomat. Előmelegített sütőben addig sütöm, míg a sajtom megpirul. 

Nagyon finom lett, kellemesen ízletes. Természetesen húsimádók kiegészíthetik bátran a receptet! Három bőséges adag lett belőle. Jó étvágyat!

Szólj hozzá

Candida-diéta Tej és tojásmentes