2014. júl 09.

Egészséges palacsinta, gyerekeken tesztelve!

írta: Dórána
Egészséges palacsinta, gyerekeken tesztelve!

P7070001.JPGMár régóta gyártom ezt a palacsintát. Az eredeti receptet valahol a neten találtam paleo-ként! Átvariáltam, azóta így készítem. Kedvesem szerint jobb, mint a hagyományos. Ez nekem boldogság, és elég dicséret. A héten volt alkalmam letesztelni mit szólnak hozzá a nővérem gyermekei. Nos nem szóltak semmit, csak megették az összeset! :)

Hozzávalók, 7 db-hoz:

3 tojás, ha kicsik, akkor 4

7 púpos ek rizsliszt

1 dl szénsavas víz

0,5-1dl rizstej

1 ek eritrit

1 csipet só

2 ek extra szűz olivaolaj/kókuszolaj/Paleolaj

+olaj a sütéshez

Elkészítés:

a tojásokat az eritrittel habosra mixelem, hozzáadom a folyadékokat és összedolgozom. Belekanalazom a lisztet, és habverővel csomómentesre keverem. Ha kész, 5 percet pihentetem. Forró sütőlapon kisütöm. Minden palacsinta előtt olajozni kell a sütőt, és ezeket a tésztákat tovább kell sütni, mint a hagyományost. Kicsit hagyni kell megbarnulni a szélét, különben nem lehet megfordítani. A rizsliszt jellegzetesen leül a tészta aljára, ezért minden kanál előtt fel kell keverni. Vastagabb palacsintákat kapunk.

Tölteléknek ajánlom:

1-2 szép nagy almát megmosok, magját eltávolítom. Olyan vékonyra szeletelem, amennyire csak tudom. Ha kész a palacsintám, a palacsinta sütőbe öntöm a megmaradt zsiradékot, ebben megsütöm az almaszeleteket, valamint egy adag szeletelt mandulát. Miután kivettem őket a sütőből, meghintem fahéjjal. Ezt töltöm a palacsintákba. Isteni, én rajongok érte!

Jó étvágyat!

P7070002.JPG

 

Szólj hozzá

Édesség Candida-diéta