2014. nov 05.

Hagymakrémleves magvas tönkölygombóccal

írta: Dórána
Hagymakrémleves magvas tönkölygombóccal

A hagymának nálam története van. Évekig nem ettem meg, maximum olyan összetevőként, amit nem vettem észre. Semmit nem szerettem benne, csípi a szemem, erős, orrot facsaró az illata, nem jó az íze.... Ezeket gondoltam. Aztán pár éve változott a véleményem, szerencsére pozitív irányba. Viszont a hagymakrémlevest azért még nem igazán képzeltem bele az étrendembe. Egészen néhány héttel ezelőttig. Ugyanis akkor valahogy befészkelte a fejembe magát az a gondolat, hogy ezeken a hűvös napokon milyen jól is esne egy meleg hagymakrémleves. És hát engedtem magamnak. Elkészítettem. Nem is bántam meg. :) A receptet még régebben találtam az interneten, örülök, hogy feljegyeztem magamnak. A gombóccal azért egészítettem ki, mert ezt a levest buciból kéne enni. Szerintem. Az meg nekem nem fér bele. Így jutott eszembe a gombóc. Illik bele.

CAM00667.jpg

Hozzávalók 1 liter leveshez:

600 gr tisztított vöröshagyma

2 ek kókuszzsír

30 gr főtt barnar izs

1 liter víz

só, bors

A gombóchoz:

1 kávésbögrényi teljes kiőrlésű tömkölybúza liszt

fél kávésbögrényi lenmag és napraforgómag vegyesen

só ízlés szerint (1/2 teáskanálnyi)

3 ek extra szűz olíva olaj

víz, amennyit felvesz

A hagymákat felaprítom és a felhevített zsíron üvegesre párolom. Felöntöm a vízzel, fűszerezem, majd felforralom. Forrástól számítva 30 percet főzöm. Ezután a rizzsel együtt turmixolom. Visszatöltöm a főzőedénybe, újra felforralom.  A gombóc hozzávalóit összedolgozom, majd vizes kézzel diónyi gombócokat formázok. Beleteszem a levesbe a gombócokat és kis lángon forralom tovább 15 percet, hogy a gombócok feljöjjenek a tetejére. Ekkor kész is.

CAM00668.jpg

Jó étvágyat!

Szólj hozzá

Candida-diéta Tej és tojásmentes