2014. sze 08.

Csokis Kaland (2014 cukormentes Ország Tortája)

írta: Dórána
Csokis Kaland (2014 cukormentes Ország Tortája)

Megcsináltam!!! Kedvesem szülinapi tortának ezt kérte, hát megalkottam! Valóban kaland volt az elkészítés, de igazán ízletes lett a végeredmény. Az egész család élvezettel ette. Több helyen olvastam, hogy nem elég édes. Őszintén nem értem, hogy miért, mert ez bizony édes, csokis, finom. A recept több helyen is megtalálható az interneten, most szaporítom ezen helyek számát. Kiegészítve a saját tapasztalataimmal.

CAM00527.jpg

Piskóta:

150 g tojás (60g sárgája, 90g fehérje) Ez pont 3db M-es méretű tojás

75 g xilit (Szerintem bátran lehet eritrit)

90 g darált dió

50 g mandulaliszt

25 g kakaópor (10-12% zsírtartalmú)

4 g szódabikarbóna

csipet só

70 g olvasztott vaj (Én kókuszzsírt használtam)

75 g víz

A tojásokat és a xilitet kemény habbá verjük (csak türelmesen, nem megy olyan gyorsan, mint simán a fehérje esetében). A száraz hozzávalókat összekeverem. A vizet a vajjal langyosra melegítem. Ha a tojásokból elkészült a hab, óvatosan hozzáöntöm a víz és vaj keverékét, majd hozzákeverem a szárazanyagot. Összeforgatom. 420 g masszát egy 16 szeletes tortaformába öntök (itt megjegyzem, hogy fogalmam sincs mekkora a 16 szeletes tortaforma, én 28 cm-est használtam), 120 g masszát pedig 8 szeletes formába öntök (erre 24 cm-es tortaformát használtam). Előmelegített sütőben 10-15 perc alatt szépen megsülnek a piskóták. (Nehéz kivenni a formából a kész piskótát, mert könnyen törik, nagyon puha. Használhatunk hozzá sütőpapírt, azzal talán könnyebb mozgatni.)

/ Az alapanyagokból nekem nem lett 540 g masszám, csupán 510, ezért a 420 g-ot csökkentettem./

Meggy öntet:

200 g mirelit meggy

8 g eritrit

10 g almapektin (Nem kaptam almapektint, csak sima pektint, ami vegyes gyümölcsökből készült, tökéletes volt.)

A meggyet felforralom, majd az eritrittel összekevert pektinnel besűrítem. (Lehetőleg előző nap főzzük meg.)

Marcipán réteg:

70 g diabetikus marcipán massza, ebből akkora korongot kell nyújtani, amekkora a kisebb piskóta. (Nekem kevés volt ehhez a 70 g, kb 100-at használtam el. Vizesnek kell lennie a marcipán mindkét oldalának, különben tapad a deszkához is és a nyújtóhoz is, nem lehet majd felvenni nyújtás után.)

Csokis tejszíntöltelék:

90 g víz

150 g reitrit

60 g kakaó (20-22% zsírtartalmú. Nos én ilyet nem kaptam, úgyhogy itt is a 10-12 %-ost használtam)

20 g diabetikus csokoládé (Én Rapunzel 85 % kakaótartalmú étcsokit használtam, ez cukormentes)

csipet só

400 g állati tejszínhab (33%-os zsírtartalmú, én csak 30%-ost kaptam)

130 g főzött zselatin (Ez 20 g étkezési zselatinporból és 110 g vízből áll össze)

A vizet az eritrittel felforralom, beleszórom a kakaóport, csomómentesre keverem, hozzáadom a csokit, a csipet sót. Addig forralom, míg felolvad a csoki. Utána szobahőmérsékletűre hűtöm. (Nos mire ennyire kihűlt, nekem darabosra összeállt, ezért újra kellett melegítenem.) A tejszínt kemény habbá verem, felolvasztom a zselatint, hozzákeverem a csokis részhez, majd az egészet belekeverem a tejszínhabba. (Ne ijedjen meg senki, a hab mindjárt folyóssá válik a langyos-meleg csokis résztől, ezért, az alapos összekeverés után, én hűtőbe tettem.)

Krokant:

7 g diabetikus csokoládé (itt is Rapunzelt használtam)

14 g szeletelt mandula

A mandulát megpörkölöm egy serpenyőben, zsiradék hozzáadása nélkül. Közben felolvasztom a csokit. összekeverem a mandulával és szilikonos sütőpapírra borítom, hogy megkössön rajta a csoki.

Összeállítás:

a Nagyobb piskótát egy kipapírozott tortakarikába helyezem, rászórom a krokantot, a csokis tejszín egyharmadával megkenem. (Én azon a lapon hagytam a piskótát, amin sült, és a csatos karikát levettem róla.) A kinyújtott marcipánkarikámat egy vékony réteg tejszínnel ráragasztom a kisebb méretű piskótámra, majd a marcipános felével a nagyobb, tejszínes piskótám közepére teszem.(Nem könnyű művelet, nekem törött a piskóta.) A meggy zselével körbekerítem a kisebb piskótámat (egyszerhasználatos habnyomót használtam hozzá), a papírhoz ne érjen. A meggy és a papír közé egy karikát nyomunk a tejszínből, majd a maradék tejszínt a tetejére tesszük és elsimítjuk. (Mivel nem használtam kipapírozott karikát, ezért a meggyzselé után, a maradék csokis tejszínnel körbekentem az egész tortát. Az elsimításhoz kenőlapátot használtam.)

CAM00528.jpg

Legalább 6 órát pihentetjük hűtőben, majd ezután nem olvadós kakaóporral és pörkölt mandulával megszórjuk. ( Nem szórtam meg kakaóval, csak mandulával és egész éjjel hűtöttem.)

CAM00530.jpg

Az enyém ilyen lett! :) Sok sikert hozzá és jó étvágyat!

Szólj hozzá

Édesség Cukor és lisztmentes